Sedara2ku...

20 November 2008

Tak suka, tak suka, tak suka

Salam semua,

Tak suka betul lah tengok TV sekarang ni.. tengah syok menikmati cerita, keluar pulak iklan cerita hantu . TAK SUKA!!!!!!

Dulu dah betullah kerajaan tak benarkan buat cerita hantu dan khurafat. Kenapa pulak tiba2 longgar. Untuk orang yang suka tengok cerita hantu tu, biarlah mereka jumpa hantu mereka di panggung wayang. Kalau nak tengok DVD/VCD pun biarlah kat rumah mereka sendiri saja. Kenapa hantu tu mesti keluar di kaca TV rumah semua penduduk di Malaysia, Singapura, Brunei dan sebahagian dari selatan Thailand serta Indonesia?

Anak2 dah minta berteman nak pergi dapur..bukannya dapur rumah orang, dapur rumah sendiri! Kenapa kita sekat minda anak2 kita dengan cerita hantu sebegini?

4 comments:

  1. mak ngah,
    saya memang tak suka tgk citer hantu2 ni, citer2 seram ke, thriller, horror semua2 tu la..

    tapi kan kdg2 tertgk jugak kat tv tu bila tukar2 channel, citer hantu yg kat tv mlm jumaat tu very the mengarut la.. konon boleh dpt kuasa bila ada batu itu ini, ada keris/pedang bagai, then boleh le lawan kuasa2 jahat..kan ke dah khurafat tu...

    memang cerita2 mcm ni tak bagus untuk anak2.. tak membina minda langsung..

    ReplyDelete
  2. sabo jew larh mak long...
    eika pown tak suke sangat...
    erm..nie blog bawu eika...
    yang lame da delete...
    hehe...
    sebar kan larh blog kite pade sedare yang len...
    hehe...

    ReplyDelete
  3. akilah pun ,sama juga kat sini rumah bilik air kat dalam rumah pun nak gi bilik air berteman , kalau kat kampung dulu dulu lainlah semuanya kat luar rumah

    ReplyDelete
  4. Aik? kat negeri omputih pun takut hantu?

    ReplyDelete