Sedara2ku...

25 February 2009

aku tabik kau

Aku kata kita ni ibarat mentimun
tergolek luka, digolek pun luka juga
tapi jawapan kau membuka mataku
kau kata sekarang dah ada mesin ratakan kulit durian
durian dah bukan satu ancaman untuk kita
aku tabik kau!

(untuk oni-sham)

17 February 2009

This house is still yours

This house is still yours
but you gave me the rights to make it mine
I want the house but I don't like the pillars
I want to change it all, at once.
Some say I'm crazy
This house is gonna colapse without the pillars
who cares, you never care.
Even if it collapse, I don't care
It is still yours....

makngah, 17/02/2009, 9.25pm

11 February 2009

Shut up, I want to say..

Shut up
I want to say
stop the babbling
and go away
False hope wont help in any way
True fact hurts for a day
it will heal fast and go away
If you just say what you must say

makngah 11/02/2009, 12.05am
(I wanted to say this to my boss)

08 February 2009

daulat tuanku.

Karpal Singh nak saman Sultan Perak? memandangkan penyokong PR ramai melayu, dia mungkin dah lupa orang melayu ni 2 perkara tak boleh usik. Pertama - agama Islam, kedua - Kesultanan Melayu.

Kisah orang bukan melayu tak hormat sultan ni bukan baru. saya pernah jumpa seorang amoi yang belajar sampai IPTA tapi tak kenal siapa tu Sultan. Memang lah dia sekolah cina tapi tiap-tiap tahun dia cuti masa hari Keputeraan sultan tu dia tak ambil tau ke siapa sultan.

tapi rakyat malaysia yang begitu tak ramai, semasa penutup Kembara Mahkota 2008 di Hutan Bandar di Bandar Putra Kulai, saya dan keluarga sempat bersama-sama rakyat negeri Johor yang lain menunggu dan melambai YAM Tengku Mahkota Johor ditepi jalan menuju ke hutan bandar. Pemandangan pada hari itu boleh diibaratkan seperti yang buta datang berpimpin, yang tempang jalan bertongkat.

Pemandangan pada penutup kembara mahkota betul-betul mengubah persepsi saya terhadap penghormatan orang bukan melayu terhadap Sultan. Mungkin disekeliling saya ramai kaum kerabat dan sekutu karpal singh. Tapi diluar sana tidak. kerabat dan sekutu karpal singh hanya sebahagian kecil dari rakyat malaysia.