Sedara2ku...

21 May 2009

Belajar berniaga

Dah hampir 2 bulan duduk rumah.. belum sempat bosan lagi.. walaupun mulut kata nak kerja semula, tapi jauh disudut hati macam ada suara kata nanti le dulu..

Bulan Mei ni saya dipelawa oleh rakan untuk menyertai beliau dalam perniagaannya... senang cerita orang luar kata direct selling. Apa nama syarikatnya? belum masanya untuk beritahu. Ini bukan syarikat pertama yang saya join, ada lah beberapa syarikat, pernah pergi meeting sekali sahaja untuk setiap syarikat, lepas tu .. terus sejuk... tak mustahil perniagaan kali ni pun jadi gitu jugak! Bab berniaga saya ni memang le hangat2 tahi ayam.

Tapi kali ni mungkin baik sikit dari dulu2 kot.. pertama sebab saya dah tak kerja, bebas untuk bergerak bila2 masa. Kedua, kali ni pakngah rajin pulak nak join pergi meeting. Sesuatu yang diluar jangkaan saya. Ketiga, saya boleh beli online! tak payah le bersesak kat service center. walau pun saya ni bukan le IT savvy sangat, tapi sangat malas nak bersesak2.

Saya dah buat belian pertama, produk kesihatan/vitamins untuk kegunaan keluarga. wah efisyen betul syarikat ni.. petang selasa saya buat online order dan bayar guna maybank2u, hari rabu barangan dah sampai.

No comments:

Post a Comment