Sedara2ku...

07 May 2009

bila selsema melanda

Ha ... tak syoknya
Hidungku tersumbat
kepalaku bengal
badanku sakit-sakit

Hikmahnya
menyedarkan aku bahawa
aku sudah dimamah usia
belum begitu tua, tapi dah lanjut usia

dulu-dulu disapa hai...
tak lama dulu, disapa kakak
sekarang.. makcik...
sekejap lagi...NENEK
aduh.. cepatnya masa berlalu

Dah tua nanti...
sekarang pun dah tua.....
aku mahu jadi nenek vogue
aku mahu jadi nenek cyber
aku mahu jadi nenek versatile

tapi.. angan-angan perlu diusahakan
demi menjadikannya kenyataan
mampukah aku.. kuatkah semangatku

yang penting... aku perlu sembuh dulu!
aku mesti kalahkan virus selsema ini
sebelum virus dari mexico kesini...
apa ke nama tu
swine flu , selsema babi, influenza A, H1N1
Katalah apa saja
puncanya tetap dari situ,
apa ke nama
swine? pig? sedara le tu.....

No comments:

Post a Comment