Sedara2ku...

23 December 2009

bila poligami.. ikut sunnah nabi..

lepas solat maghrib tadi, saya dan suami seperti biasa buka topik bual kosong. Topik hari ini.. POLIGAMI.

hujah saya.. para suami ni... kalau nak berpoligami.. mulalah guna ayat IKUT SUNNAH NABI.. piiiiiraaaah.. para isteri nabi walau pun bukan kaya kecuali Saidatina Khadijah, mereka tak perlu risau hal rumah, semua diuruskan oleh suami. Zaman tu, wanita bagai raja dirumah, semua disediakan. kalau nabi muhammad tak mampu sediakan orang gaji, baginda sendiri yang melakukan kerja rumah termasuk mencuci pakaian baginda sendiri... sunnah sebegini orang lelaki sekarang tak ambil peduli, cuma tang nak kahwin ramai je ambil tahu.

suami kata, lelaki tu kan manusia biasa, dia ikut jugak sunnah nabi, setakat terdaya hahaha....tang kerja kat rumah tak daya, yang daya cuma kahwin lagi je..

saya sambung balik.. kalau belum mampu ikut sunnah nabi sepenuhnya bab rumah tangga, maknanya belum le mampu tambah cawangan...

INGATAN KEPADA PARA SUAMI... SEKIRANYA ANDA MAMPU IKUT SUNNAH NABI SECARA TOTAL DALAM BAB RUMAHTANGGA... RASANYA TAK ADA MASALAH NAK POLIGAMI.... hehehe....

2 comments:

  1. Shinshie ni senang aje, kalau mak saya dia akan balas balik mcm ni
    "NAK KAWEN LAGI 1, CKP IKUT SUNAH NABI, BILA DAH KAWEN MCM BABI" ha3

    ReplyDelete
  2. kesian kat babi.. semua teruk semuanya dia...
    hahaha

    ReplyDelete