Sedara2ku...

30 January 2010

book phobia.?

3 anak lelaki yang meningkat remaja merupakan satu cabaran untuk kami, terutama bab buka buku. Keputusan periksa? very the colourful. Kedudukan kelas? malas nak cerita... tapi bila ngadap komputer, yang kita tak ajar pun dah pandai sendiri. Pernah sekali tu, saya nampak mereka main tic-tac-toe (ala yang bulat dan pangkah tu...) dalam yahoo messenger... dia pulak yang mengajar kita balik.

Saya ada juga beli Score A, tapi mungkin tak cukup menarik perhatian mereka. suruh baru buat! saya toleh lain, mereka tuai pokok kat farmville, kemas rumah kat petville...Beberapa hari lepas, saya cuba satu teknik baru.. (baru untuk saya, mungkin orang lain tak heran pun...), saya try masukkan contents dalam satu page dari buku sekolah mereka ke powerpoint. Wala... mereka tekun mengadap. tak tau le mereka herankan tulisan tu gerak2 ke atau memang membaca.

So, projekterbaru saya adalah... buatkan powerpoint presentation untuk subjek yang anak paling tak suka... GANBARIMASU.

(lepas ni sapa2 nak boleh le jual ek.. murah2 je....)

No comments:

Post a Comment