Sedara2ku...

14 February 2010

GONG XI FA CAI

Gong Xi Fa Cai untuk rakan-rakan berbangsa Cina. Seperti biasa, saya ni malas nak hantar kad, sms saja pengganti diri. Saya rasa sms lebih peribadi, sebab saya suka buat ayat sendiri, chewah.. ha.. ini template ayat sms yang hantar kat kawan-kawan :
GONG XI FA CAI. MAY YEAR OF TIGER ROAR AND BRING PROSPERITY TO YOU &YOUR FAMILY.
boleh tak ayat ni? jangan main-main, terjemahan berbunyi lebihkurang begini : semoga tahun harimau ni mengaum dan membawa kesejahteraan  kepada anda dan keluarga anda.

Salah satu reply yang saya paling suka diterima dari sahabat lama GOH:
TIGER IS ASSOCIATED WITH PERSEVERANCE, STRENGTH AND POWER.

Mengambil berkat tahun harimau ini, saya berharap akan menjadi lebih tabah, kuat dan berkuasa... berkuasa? macam ultra-man le pulak....

p/s: untuk Yee Seow Chuin... minta maaf banyak-banyak, saya hilang no telefon you. Tapi saya tau you akan baca posting saya.

No comments:

Post a Comment