Sedara2ku...

27 May 2011

malam jumaat bawah pokok pisang.....

ha.. tu le sebenarnya skrg ni..
saya tengah online kat bawah pokok pisang
sambil tunggu mesin basuh menjalankan tugasnya...
cik abang...
ada.. tengah temankan saya sambil mimpi...
ala.. perkara biasalah tu....
asal teman.... nanti kata tak teman pulak....

detik 12 malam dah berlalu
ralit pulak tengok arnab tak reti tidur..
sama macam saya ek...
sejak kandang arnab dah siap..
arnab-arnab kami biarkan ....
main kejar2 sesama mereka....

kesian kat kelabu..
kalau dalam kandang kecil ..  senang dia nak kenen2 si coklat...
tapi skrg ni.. coklat buat aksi malu2 kucing...
lari keliling pokok pisang...
macam cerita hindustan....

oklah... masa untuk masuk tidur...
esok nak kerja....
selamat malam....

24 May 2011

SEMANGAT DONG YI...

Sibuk sibuk sibuk.....
itu je yang sempat terucap
esok orang nombor 2?, 3? 4? nak ziarah kilang
lusa pulak.. orang no 1 dalam syarikat....
fuh.. penat nya....
dengan kerja sendiri, kerja tambahan....
penat.....

tambah lagi...
jepun hantar 2 orang...
cakap omputih sepatah dua je...
huhuhu... makcik stress,
benda kecik pun panggil makcik...

tapi blessing in disguise 
bahasa jepun yang dah berkarat
terpaksa dipolish semula.
ada masa susah sangat nak keluarkan
macam  tak kena je ayatnya...
dah cakap baru tau.. 
hehehe.. salah penggunaan...
sabar je lah... orang2 jepun tu pun....
macam faham je apa makcik kelentong...

skrg ni tengah kemaruk cerita DONG YI
cerita korea yang sangat best.
tapi bukan cerrita sangat pun yang makcik nak
cuma nak dapatkan semula 
semangat dan kesungguhan 
org jepun / korea dalam mengharungi hidup...
untuk kehidupan seharian...

terIma kasih dong yi,,,,



16 May 2011

SELAMAT HARI GURU....

Hari ni semua anak2 sekolah pagi.. ada sambutan Hari Guru di sekolah....
Balik rumah Haleeda mengadu, cikgu cuma ucap terima kasih kat kawan dia saja. 
Kesian dia.. malam tadi dia belikan hadiah untuk cikgu..
 mungkin cikgu tak perasan....
abang2 Haleeda.. ala.. budak lelaki.. tak peduli pun....

Malam tadi lepas penat menggosok baju
saya buka tv kejap...
ada cerita TO SIR WITH LOVE..
nostalgia...
masa tingkatan 5 di SIGS, tahun 1982 (vintage dah....)
kami nyanyikan lagu ni untuk guru kelas kami, Mr LIM.
Cikgu Lim antara rare species kat sekolah perempuan
jadi memang selalu kena buli dengan kami...
tapi dia sangat ambil berat tentang pelajaran kami.
dalam semua subjek sains, saya paling tak suka fizik.. 
tapi, tu le yang lulus.. agaknya sebab cikgu Lim yang ajar.. hehehe...
TERIMA KASIH CIKGU LIM.




14 May 2011

Selamat Hari Ibu...

Dari anak yang masih mentah
ibu ku selalu mengarah
tak diikut akan marah
walau geram tetap pasrah....

Bila aku meningkat dewasa
Menjadi ibu aku merasa
anak dididik agar sentiasa
menjadi terbaik setiap masa

hati ibu untuk keluarga
gembira sedih dan marah juga
rencah kehidupan tanpa diduga
maruah keluarga perlu dijaga

pada ibu ingin ku kata
terima kasih tidak terhingga
semoga kau bahagia di alam sana
mendoakan kami mendapat keberkatannya....

                                                      ~ makngah, 14/05/2011~

01 May 2011

ADILA @ Klasik Nasional: Coretan Pertama, 28 April 2011

ADILA @ Klasik Nasional: Coretan Pertama, 28 April 2011: "Kiriman Pertama Khamis 28 April 2011 Dikirimkan Oleh: Saddiq Dari: Bagan Serai, Perak. Lagu Plilihan:- Perwira – Saloma Baju Hijau - S..."


SUNGGUH BANGGA !
TRUMPET SOLO BACKGROUND DIMAINKAN OLEH
PAKNGAH SAUFI.. SUAMIKU....