Sedara2ku...

30 September 2011

Jalan-jalan : Putrajaya oh putrajaya

Sabtu lepas pergi ke Putrajaya untuk menghadiri majlis perkahwinan dua pupu saya...

Alhamdulillah.. majlis perkahwinan seperti  biasa menjadi majlis pertemuan saudara mara yang berjauhan, ibarat  kasih bertaut kembali. Selain bertanya khabar saudara mara yang dah tua, jadual saya juga kena book... bulan 11 satu majlis di UTM, JB. Bulan 2 pun ada lagi satu..

Paling saling hati.. hm... seperti biasa, bila dah masuk putrajaya mesti tak jumpa jalan balik ke highway plus. Apa masalah nya ek.. adakah kami masuk salah lorong atau papantanda yang hijau tu dah menyorok disebalik rimbunan dahan dan daun yang tidak dipangkas?

apa2 pun, sangat gembira kerana lalu di masjid besi.


04 September 2011

hantu takut tengok ...?


Raya-raya ni sibuklah keluar iklan cerita hantu kat TV.. tak suka!!!!!!!!... tak suka pun ada pilihan ke, kena tengok jugak!
Cuma saya tertarik kat ayat makcik dalam drama tu "ko bogel je, nanti larilah dia..." - merujuk kepada watak lelaki disuruh bogel? auw..... lepas tu keluar pulak hantu menjerit tengok watak lelaki lepas tuala...
saya teringat nyai pernah cerita kisah masa dia kecik2 kat kampung dengan tokcik. Pernah sekali tu masa nyai & tokcik ikut atuk perempuan pergi kutip durian kat kebun, nyai kata atuk perempuan singkap kain dan jerit lari!!!!!!  Masa tu nyai & tokcik cuma ketawa sambil lari sebab nampak atuk perempuan punya... (hahaha.. faham2 sendiri...).
Betul ke para hantu malu tengok kemaluan manusia? musykil... musykil...

02 September 2011

RAYA OH RAYA

 

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin.
.
Sehari sebelum raya : saya rewang dirumah tokabah di JB
Hari Raya Pertama : JB - Segamat. Acara  tahunan berkunjung ke rumah saudara mara sebelah suami terpaksa ditangguh kerana hujan.... lagipun Mak Ana beraya di Felda Pemanis dulu...
Hari Raya ke 2 : berkonvoi raya disekitar segamat kerumah saudara mara sebelah suami. Seperti biasa tokmoh dengan wajiknya. Marvellous! makan makan dan makan lagi...
Hari Raya ke 3 : Segamat - Chaah - Muar - Kulai.. beraya bersama tokabah & mokcu ke rumah saudara mara sebelah saya pula...Tokbusu yang sudah uzur semakin dengan airmatanya.. tapi alhamdulillah ingatan beliau sangat kuat. btw, dirumah tokbusu berjumpa dengan sepupu arwah mak yang pernah menjadi classmate semasa di ITM dulu.
Esok, hari raya ke 4 : Cadangnya orang Segamat nak turun Kulai pulak.....

Amat bersyukur kerana masih mampu bergembira menikmati suasana hari raya dibumi Malaysia  yang aman damai ini.....