Sedara2ku...

20 October 2011

I love my job...

Tinggal 10 hari saya ditempat kerja sekarang,
kontrak tamat dan tawaran dari pihak syarikat untuk terus bekerja tidak menyebelahi pihak saya.
walau pun saya sayang kerja saya, saya perlu bertegas demi hak saya.
tapi saya tetap meneruskan kerja, melangsaikan baki tugasan..
Walaupun saya sepatutnya tidak perlu risau, apa bakal terjadi setelah saya tiada
tapi hati ni degil, tiap hari sampai rumah bila azan maghrib dah berkumandang,
mesti siapkan kerja sebelum hujung bulan...
tak mau menyusahkan rakan2 yang tinggal...

senja tadi saya ditegur oleh suami...
" ada cerita nak sambung kerja ke?"
" rasanya dah tak perlu beriya2 siapkan kerja...."
hehehehe.. jawapan standard saya...
I love my job..
saya siapkan tugasan bukan kerana nak bos lihat
saya nak mudahkan kerja orang lain agar tiada deringan telefon bertanya itu dan ini
bila saya dah tak ada disana nanti...
walau pun saya geram dengan bos saya
tiada niat untuk meyusahkan atau memadankan mukanya bila tak berupaya settlekan masalah depan mata
walau pun rakan sekerja dah mempersenda..
dia hanya tin kosong yang berbunyi gah masa saya ada...

mati harimau meninggalkan belang
mati manusia meninggalkan nama..
biarlah nama yang saya tinggalkan seharum mawar seindah suasana....


No comments:

Post a Comment