Sedara2ku...

27 November 2011

Mengimbas 1 Muharam 1433H


(Nota : maaf tersalah tajuk, nak taip 1433H ter.. taip 1455H. patut le ramai sangat yang berminat nak baca.. sorry!!!!!)

Salam.

Jam dinding baru berbunyi 6 kali, dah pukul 6 petang. Rumah sunyi selepas penuh dengan aktiviti, Khaleed & Azam pergi main bola (lepaskan hajat, esok dah kena pergi rumah tokji semula), Haleeda dan ayahnya di laman rumah.. entah apa diceritakan pada ayahnya... Sufyan? paling displin dalam family, sedang mandi. dia sedar pergerakannya lambat, jadi sebelum pukul 6 petang, dia akan mandi dulu dan bersiap untuk solat maghrib.

Alhamdulillah Sambutan Maal Hijrah kami menepati citarasa saya, masa berkualiti untuk keluarga. Petang semalam kami sempat berkumpul untuk mengaminkan doa akhir tahun & awal tahun, dipimpin oleh suami aka PakNgah le tu. Jadi meriah sebab keluarga Ucu Piah menyertai kami. Walau pun Muiz meragam waktu mula solat mahgrib, alhamdulillah Ucu Piah sempat berjemaah bersama-sama. Ucu Piah & family balik Segamat naik keretapi tengahmalam semalam.

Pagi ni, kami sekeluarga Solat Subuh berjemaah.. sesuatu yang memang tak sempat pada hari kerja. Lepas tu ronda2 dan terus makan roti canai direstoran berdekatan. Balik rumah, sempat le saya & Haleeda petik pucuk ubi. Menu tengahari tadi Nasi Lemak , hasil air tangan kami sekeluarga.



Nasi Lemak dimasak oleh PakNgah.
Sambal Ikan Bilis, sapa lagi, saya le..
Pucuk Ubi, dipetik oleh Haleeda & Khaleed, direbus oleh saya jugak.
Telur dadar (terlupa letak garam), oleh Khaleed.
Azam - tukang hidang.
Abang Pyan, seperti biasa, menikmati masakan mak dia...

Haleeda - melayan perasaan,
Khaleed - cari lagu di Youtube untuk  halwa telinga kami,
PakNgah - gunting rambut sendiri.

Khaleed memotong batang pisang untuk hidangan arnab kami...

Sufyan - sentiasa menjadi peneman setia.

arnab bermalas2an...
tukang gunting rambut tetap kami....

azam - tolong kupas bawang putih.. kejap je...
Semoga tahun baru Hijrah ini akan lebih baik dari tahun yang telah ditinggalkan.....
Semoga kehidupan kami diberkati Allah..
Semoga keluarga kami sentiasa ceria dan
Semoga anak-anak kami menjadi insan cemerlang, gemilang dan terbilang didunia dan akhirat..
Amin...

No comments:

Post a Comment