Sedara2ku...

26 April 2012

Isyarat Jari Hantu

Assalamualaikum
dah lama tidak menulis, rindu pula...

Jarak perjalanan saya ketempat kerja adalah 50km sehala, melalui lebuhraya linkedua. Perjalanan diwaktu peak-hours kadang2 mencabar kesabaran.

Pagi semalam, seperti biasa saya memandu ke tempat kerja. Kebiasaannya saya akan memandu sebelah kiri, tetapi apabila ada peluang memotong, off course guna laluan kanan. Sedang saya memotong lori, sebuah kereta datang dengan laju dari belakang dan memberi isyarat lampu. Mind you, saya bukan cilok depan kereta tersebut, waktu saya masuk lane kanan, tiada kenderaan dibelakang.

Kejadian sebegini bukan kali pertama. Hati saya rasa nak menakal, dari kelajuan 110km/jam saya lepaskan pedal dan biarkan kelajuan kereta menurun, untuk seminit dua, berada dalam kelajuan 90-95km/jam, seiring dengan lori yang saya potong. Isyarat lampu makin obvious, agaknya dah sakit perut sangat pemandu kat belakang. saya tambah kelajuan dan....kereta dibelakang saya memotong ikut kiri dalam keadaan bahaya. Apabila dia masuk ke kanan semula, tingkap dibuka dan ISYARAT JARI HANTU ditunjukkan keudara!

kesian orang2 macam tu ye.. kalau lah masa dia keluarkan isyarat jari hantu tu kena petir... (kejap.. tengah membayangkan..hihihi....), atau.... kereta terbabas akibat luar kawalan.. maklumlah.. tangan yang patut digunakan untuk pegang steering dah guna ke lain.... atau.. tak mustahil kegagalan mengawal emosi boleh membawa kepada sakit darah tinggi dan sakit jantung. .kot2 kena serang sakit jantung tengah memandu..ha.. baru tau...

Ya Allah ya tuhanku, ampunilah hamba mu itu....




No comments:

Post a Comment