Sedara2ku...

22 May 2012

kerana kau lupa hari jadiku...

Assalamualaikum

Hari Ahad lepas terbaca mengenai Almy Nadi merajuk dengan boyfriendnya.  Ala.. kesian dia....
baca kisah Almy Nadia mengimbas kembali nostalgia dulu2...

Kisah saya suka pada seorang rakan, dan dari layanan beliau rasanya tidak bertepuk sebelah tangan.
2 tahun masa berlalu, saya masih menunggu.. tetapi dalam tempoh itu banyak peristiwa berlaku,
peristiwa yang menyebabkan keyakinan diri sendiri mula goyah... Kemuncaknya... orang yang diharapkan mengucapkan Happy Birthday kepada saya hanya ucapkan happy belated birthday. 3 hari kemudian.

Walau pun hati yang luka terubat seketika, berlaku lagi peristiwa yang menggugat keyakinan diri saya. Akhirnya, salam dari orang lain disambut,  bukan kerana suka tapi kerana kecewa.., tup2 rupanya dia pun kecewa.. ish.. tak faham.. kenapa pula dia yang kecewa.. alkisahnya saya gagal membaca kesungguhan dari tindak tanduknya...  

Expectation lelaki dan perempuan berbeza. wanita mengharapkan kepastian, lelaki pula memerlukan wanita faham.... bila disingkap kembali.. kekecewaan menunggu ucapan darinya sehingga ke detik 12 malam menjadi titik tolak kepada keputusan saya untuk melupakan harapan dan membuka lembaran baru... 

Menunggu dan mengharapkan pasangan menunggu tak kan berjaya tanpa komunikasi 2 hala yang baik. 

No comments:

Post a Comment