Sedara2ku...

13 June 2012

Hantu Telekung...

Assalamualaikum.

Waktu nak masuk meeting di ofis, rakan sekerja yang juga tinggal si satu kawasan perumahan dengan saya tiba2 memulaka perbualan :
A : Ada dengar cerita tak?
Saya : Cerita apa?
A : Budak kawasan perumahan awak kena tangkap..\
Saya : Kenapa?
A : Pakai telekung dan takutkan orang kat area lapang dekat dengan surau.
Saya : Jadi hantu? hahaha... 
A : Hahaha... kena tangkap dengan jiran saya, ada orang tua jatuh motor sebab terperanjat kan dia...
Saya : Berapa umur budak2 tu?
A : Dlm 15 or 16
Saya : Alamak, tak mustahil idea tu datang dari saya!
A : Kenapa ?
Saya : Saya pernah cerita kejadian serupa kat rakan2 anak saya yang sebaya.....

Balik rumah, saya terus tanya anak bujang saya Khaleed. 
Rupa2nya ada kawan dia pernah buat perkara yang sama disekolah....menyergah kwn2 yang di Surau sekolah pada waktu pagi dengan memakai telekung.
Saya tanya mana rumah budak tu...
alamak! description rumah budak yang kena tangkap tu serupa dengan description rumah kawan Khaleed. Tanya nama bapak, sah ... . rumah yang sama....

Kesian pada orang tua yang jatuh motor tu.. tapi untuk anak2 yang menyergah.. pengalaman ini, buruk atau baik, bakal menjadi kenangan terindah untuk diceritakan kepada generasi akan datang,,,

No comments:

Post a Comment