Sedara2ku...

23 June 2012

Hari Terbuka : kisahnya...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Terkesima sebentar bila melihat sudah lebih 11,000 hit. terima kasih kerana singgah disini.. semoga apa yang diluahkan disini memberi impak positif kepada anda semua.

Semalam dan hari ini adalah hari terbuka disekolah anak2. Memiliki anak yang berada dikelas paling depan dan kelas paling belakang memberikan saya satu persepsi:

CIKGU DIKELAS PANDAI, STRES DISEBABKAN OLEH IBUBAPA YANG MENGHARAPKAN YANG TERBAIK DARI GURU DAN ANAK MEREKA.

CIKGU DI KELAS BELAKANG, MELAMPIASKAN STRES MEREKA KEPADA IBUBAPA YANG HADIR.

tak ada mak bapak yang biarkan anak mereka bodoh sepanjang hidup, masing2 berusaha dengan cara masing2 untuk menjadikan anak mereka orang berguna kepada ibubapa, bangsa dan negara. tak perlulah cikgu menuding jari menyalahkan ibubapa.

saya juga lebih terkesima bila mendengar cikgu yang terlalu seronok bersyarah kepada ibubapa ter... sebut nama anak orang lain dan menceritakan keburukan budak tu.. saya tak suka anak saya diperlakukan begitu, tentu mak bapak budak tu jugak tak suka ...

setiap kali balik dari open day disekolah, saya tak boleh elak dari meyimpulkan bahawa 
SIKAP CIKGU YANG JUDGEMENTAL TIDAK MEMBANTU KEMAJUAN MURID.

Ya Allah... semoga sikap negatif segelintir guru ini tidak mempengaruhi anak2ku.. amin..ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment