Sedara2ku...

10 August 2012

ngomelan ramadhan....

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...

Ramadhan dah nak masuk 1/3 yang akhir, rumah orang lain dah meriah dengan pelita.. kat rumah saya.. hmmm..... belum lagi.. kuih raya pun tak pikir lagi.. macamana ni.... tinggal minggu depan je puasa....

rutin harian busy sangat, bangun masak untuk sahur pukul 4 pagi, terus berjaga sampai siang. balik kerja dah nak buka, balik terawih dah nak pukul 10mlm.. hihihi..  ngelat, tengah2 minggu je ambil 8 rakaat je, konon2 esok anak2 nak pergi sekolah... sebenarnya sendiri pun tak berapa rajin...

btw, tadi kat masjid berbual dengan sorang jemaah wanita. nampak je saya, dia kata.. jumpa lagi kita kak.. kenapa dia cakap begitu? rupa2nya seminggu tak muncul dimasjid, dia dimasukkan ke wad, sakit hempedu....  dlm keadaan belum berapa sihat, tangan pun lebam2 bekas tusukan jarum, dia gigih solat terawih.. malu.... jadi malu pada diri sendiri.....

esok dah jumaat lagi. hari sabtu dah janji dengan anak2, nak sambung shopping, beli pelita, bakar biskut sejenis dua.... adui.. sangat tamak.... jangan le pulak.. macam 2 minggu lepas, masa dihabiskan dengan qada tidur... Ika dah masuk IPT, tak ada orang nak bagi motivasi buat kuih ni....

Ya Allah ampuni dosa aku.. semoga aku diberkati dengan kesihatan untuk gigih mengharungi 10 hari terakhir ramadhan ini. Selamat berpuasa dan selamat membuat persediaan untuk Hari Raya...

No comments:

Post a Comment