Sedara2ku...

29 October 2012

berdikari tu apa?

Saya : Wah, adik pandailah.. dah boleh independent.
Haleeda : Independent to apa?
Saya : Maknanya adik dah boleh berdikari...
Haleeda : Berdikari tu apa?
Saya : Berdikari tu maknanya, berdiri atas kaki sendiri.
Haleeda : Memang lah adik berdiri atas kaki sendiri, tak kan atas kaki orang lain. Adik tak faham...
Saya : Maknanya adik boleh lakukan sendiri, tak perlu bergantung dengan orang lain.
Haleeda : Bergantung ? Adik bukannya hanger.. adik tak fahamlah..
Saya : Maknanya adik boleh buat sendiri tak payah minta tolong orang lain... 

22 October 2012

SELAMAT MENJALANI IBADAH KORBAN



gema takbir dan laungan labbaikallah
seakan sudah kedengaran
hati tersentuh
aku ingin kesitu
bersama bersujud dengan para hambamu


Ya Allah
engkau maha pemurah
engkau maha penyayang
permudahkanlah segala urusanku
pintaku hanya satu
sebelum terhenti nafas dibumi
ingin bertamu dianjung kaabahmu... amin...

SELAMAT MENJALANI IBADAH KORBAN


21 October 2012

Sudirman : Hujan (HQ Audio)

Assalamualaikum

Hari ni hujan lagi....
Tiap-hari hujan....
post saya yang paling banyak dibaca sekarang  ialah doa meminta hujan berhenti...
Bagi mereka yang tinggal dikawasan mudah banjir.. tabahkan hati....
insyaallah musibah yang Allah turunkan akan diganti dengan yang lebih baik....
Cuaca sebegini terasa nak dengar lagu ini....

Korean drama time...

Tengah pulun nak habiskan drama ni di Maaduu.com
tak dpt bayangkan kehidupan seperti orang2 sebegini yang nampak segala hantu dengan mata kasar...





20 October 2012

luahan rasa 20/10/2012

mengapa
kau seperti tidak suka
mencari silapku bila peluang terbuka

aku
menadah segala sangsimu
kadang terkesima, kadang terkedu

tapi
kau tak berani bersendiri
bila berkawan baru mencari

mereka 
ibarat anak angsa
menjadi pak turut peneman saja

kawan
rawan hatimu tidak keruan
bersihkan hati tuhan tunjukkan

Ya Allah
kepadamu aku berserah
pantang undur takkan menyerah

makngah, 20/10/2012

14 October 2012

cerita hari ini - Okt 2012

mesej di telefon bimbit pembuka cerita
kau kata nak buka rahsia
aku tak kisah kalau kau tak cerita
tentu kisah pertahan diri, memburukkan orang lain pula

tapi aku layan juga
kau buka pekong tentang pari2 bertiga
suruh aku siap siaga
pari2 bakal menjadi naga....

terima kasih sayang.
insyaallah lain kali kita sembang
aku tahu nak luahkan cerita sensasi bukan senang
silap langkah sendiri kecundang

pesanku
hidup penuh jalan berliku
tersilap langkah terpijak paku
insyaallah tanpa izin tuhan, tiada yang buruk bakal berlaku

Semoga kau berjaya dalam hidup....