Sedara2ku...

03 February 2013

kamu ada pilihan

Assalamualaikum wbh
Mlm tadi l/kurang pkl 11, saya dikejutkan dgn panggilan dari seseorang yg saya  kenali. Dgn suara teresak2....
Kisah beliau menjadi mangsa keganasan rumahtangga bukan kali pertama saya dengar. Mungkin segan dgn saya, selalunya saya mendengar kisahnya dari orang lain.
Saya pernah menasihatkannya. Dia ada pilihan utk terus menjadi mangsa atau bertindak! Dia sama seperti yg lain, memilih utk meneruskan kehidupan seperti biasa dan membiarkan diri menjadi mangsa.
Sayang,
Bertindak bukan bermakna menempah tiket utk title janda. Menjadi lumrah manusia suka mengguna falsafah anjing. Menyalak menunjukkan kuasa, musuh takut menang lah dia. Cuba kalau musuh tak takut dan bertentang dengannya, akan kecut simpan salakannya.
Tegas bukan bermakna kamu perlu menyalak. Gunakanlah kebijaksanaanmu mengawal situasi.
Suami adalah pelindung kamu bukan sebaliknya. Fikir-fikirkanlah

No comments:

Post a Comment