Sedara2ku...

10 April 2013

I love Malaysia : Tabik kepada penjaga tandas Dataran Penggaram, Batu Pahat.

Assalamualaikum
Mercu tanda Dataran Penggaram, Batu Pahat

2 minggu lepas, sewaktu ikut pakngah kerja di Dataran Penggaram Batu Pahat, saya sempat berada disana untuk beberapa jam. Kiranya sempatlah mengulang tandas beberapa kali.
Pujian ingin saya berikan kepada penjaga tandas : Lelaki OKU yang cacat kaki, dan wanita OKU yang katanya lemban...
Disebalik kekurangan mereka, kualiti kerja mereka sangat superb. Setiap kali masuk tandas, bayarannya cuma 30 sen saja. tapi yang saya jumpa:
1) selipar tandas sentiasa tersusun bersih..
2) tandas bersih sampai mengilau.
3) wangi...
Bayangkan kalau ada acara, tentulah ramai orang mengulang tandas tu.. tapi.. mereka boleh kekalkan kebersihan tandas.

Bila saya pergi tandas pada malam tersebut, kualiti tandas dah tak sama.. yang jaga orang lain, wanita ganas... (istilah saya kepada wanita berperwatakan lelaki).
bab selipar tandas memang tersusun, kebersihan, masih ok, tapi kalau dibandingkan dengan waktu siang, kena potong markah...
yang paling kureng... bau hancing dah mula terserlah...

saya tak sempat bertanya nama pasangan yang ber T-Shirt putih dan berseluar jeans yang menjaga tandas pada waktu siang hari tersebut, anda memang superb.. tabik kepada anda... saya pernah pergi ke tandas bayar yang lebih mahal, tak dapat kualiti sebegini...

No comments:

Post a Comment